IGAPE Internacional - ilustración

Estamos presentes en China, Estados Unidos, Marruecos, México, Emiratos Árabes Unidos y Japón a través de nuestras Antenas Empresariales, apoyando las iniciativas de internacionalización de las empresas gallegas.

Las Antenas Empresariales complementan un amplio abanico de instrumentos destinados a impulsar el aumento en la cantidad, calidad e impacto efectivo de las exportaciones de la empresa gallega, la diversificación de mercados, la internacionalización digital y la formación y puesta a disposición de la empresa gallega de talento internacional.

China, con una población de 1.4 billones, es la segunda mayor economía en el mundo, es un mercado enorme de consumo y también es la base más grande de producción mundial de la mayoría de los sectores.

Con el desarrollo de las últimas décadas, ya existe una proporción considerable de ciudadanos chinos que cuenta con poder adquisitivo suficiente para consumir productos y servicios importados de alto valor, también China se ha convertido en un inversor importante en los proyectos internacionales, construcción de infraestructuras, y agroalimentación por ejemplo.

Antena China

En China, Igape cuenta con una oficina situada en Shanghai con salida directa a la parada de metro de Wuning Road (cerca del famoso templo de Jing’An en Najing Road).

China hoy en día

Aunque la economía macro de China ha sufrido sustancialmente por el COVID-19 durante los últimos años, el PIB de China se mantuvo en un nivel estable y alto con un valor de 17.889 billones de USD en 2023, que representa un 21,1% del total de las top 20 economías del mundo. El sector primario creció un 4,1% respecto al año anterior; el secundario, un 4,7%; y el terciario, un 5,8%.

En el mercado de consumo de 2023, los mayores incrementos interanuales de las ventas retail consisten en un aumento del 13,3% en oro, plata y joyería, un 12,9% en ropa, calzado, sombreros, agujas y textiles, un 10,6% en tabaco y alcohol, un 6,6% en petróleo y productos derivados, y un 5,9% en automóviles.

La importación y exportación de China de 2023 ha bajado un 5,0% comparada con la del año anterior, siendo la importación la que se ha reducido más con un 5,5%. Hay que destacar que el valor total de importación de agroalimentación de China en año 2023 ha sido 234,1 billones USD, que mantuvo un nivel similar al de 2022. Las categorías agroalimentarias importantes que siguen con crecimientos en importación en 2023 son frutas y frutos secos (+12,6%), cereales (+5,6%) y semillas (+2,4%).

Los productos importantes de exportación que han logrado un crecimiento sustancial durante año 2023 son automóviles y parts (+29,1%), buque naval (+21,4%), y verduras (+8,5%).

Los sectores que China está promocionando e invirtiendo estratégicamente en ellos, son el de NEV (New Energy Vehicle) y los sistemas de Smart-driving, y el diseño y fabricación de chips.

Galicia y China

Galicia y China siguen manteniendo una sólida relación económica. En 2023, 291 empresas gallegas exportaron productos a China con un valor total de 233 millones EUR, cuando por otro lado, 6.180 empresas gallegas importaron mercancías equivalente a 2.591 millones EUR desde China.

Ya existen varias empresas gallegas establecidas en China desde hace décadas y se esperan un aumento de visitas comerciales por realizar entre ambos lados ahora que las restricciones del COVID-19 finalmente han sido eliminadas en China.

Conocer China más fácil

Desde noviembre de 2023, China aplicó visa-free para varios países europeos incluyendo España con el fin de promocionar los intercambios y visitas tanto comerciales como turísticas entre ambos lados. Los sectores de turismo y cultura en China se están recuperando con bastante éxito.

China sigue siendo un mercado y un proveedor enorme y potencial para todo el mundo. Si hay cualquier duda sobre las regulaciones o tendencias del mercado de China, la Antena Igape China puede prestar servicios empresariales individualizados según las necesidades de las empresas gallegas. Para solicitarlos acceda a través de la Oficina Virtual del Igape IG263 Servicio de internacionalización Antenas de Igape en el exterior.

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Adriana CaoAdriana Cao
Directora de Antena México

Con unha poboación de case 130 millóns, unha rica historia cultural e grande diversidade, unha xeografía estratéxica favorable e abundantes recursos naturais, México atópase entre as catorce economías máis grandes do mundo e é a segunda de América Latina.

A recuperación económica actual está liderada por un forte desempeño dos sectores industriais, profundamente integrados nas cadeas de valor mundiais, mentres que o sector servizos tomou o relevo recentemente como principal motor de crecemento, finalizando co sector agrícola.

O prognóstico é que a economía en 2024 medre un 2,2%. A solidez do mercado laboral reforzará o consumo. O investimento verase respaldado polos proxectos de infraestruturas públicas en 2024 e pola deslocalización gradual de actividades industriais cara a México. Ademais da apertura comercial, México conta cunha sólida base industrial exportadora conectada a cadeas de valor globais integradas e un marco macroeconómico estable.

Actualmente, o grao de apertura da súa economía (M+X/PIB) sitúase en torno ao 75,4%, un nivel que se compara favorablemente co doutros países da OCDE. Este grao de apertura débese, en parte, aos múltiples acordos comerciais que ten asinado, que ofrecen acceso preferente a 46 países, facendo que os produtos mexicanos teñan acceso preferente aos principais mercados a nivel mundial que, no seu conxunto, representan máis do 50% do PIB mundial e máis de 1.100 millóns de habitantes. E á pertenza a organismos internacionais como a OMC e APEC.

Estes numerosos acordos comerciais asinados fixeron de México, para as empresas galegas, non só un país de destino final senón tamén unha posible plataforma de entrada, consolidándose como un mercado de interese estratéxico para o comercio internacional.

México e a UE chegaron ao acordo final para a modernización do TLCUEM, que entrou en vigor a finais de 2023 e traerá beneficios económicos para ambas as partes, incluíndo o aumento das exportacións, así como a promoción do desenvolvemento sostible e a detonación do crecemento comercial bilateral de alimentos.

Cómpre sinalar que España destaca como o quinto cliente e o provedor número 12 para México, converténdoo no mercado máis importante fóra de Europa.

En materia de investimento estranxeiro, México captou 36.058 millóns de dólares de investimento estranxeiro directo (IED) en 2023, un 27% máis en comparación interanual (28.416 millóns de dólares, en 2022). España, pola súa parte, con 3.774,12 millóns de dólares consolídase como o segundo investidor máis importante e o primeiro da Unión Europea.

O investimento español en México deriva das grandes corporacións multinacionais e das pemes españolas como provedoras destas grandes empresas.

Actualmente, estímase que en México existen máis de 7.000 empresas de orixe español no país. E 17.000 galegos vivindo nel con negocios a ambos os lados do Atlántico.

México é o principal destino turístico de América Latina e o sexto país máis visitado do mundo, recibindo máis de 38,3 millóns de turistas internacionais durante 2023. Isto débese ao seu indubidable potencial turístico polos seus destacados atractivos naturais e culturais.

Relacións comerciais entre Galicia e México.

Galicia e México mantiveron sempre estreitas relacións económicas e comerciais, que se viron reforzadas nos últimos anos. Aínda que moitas grandes empresas galegas xa están presentes en México, tamén se fai cada vez máis notoria a presenza de compañías mexicanas en Galicia.

As empresas galegas están a contribuír ao desenvolvemento de México en sectores estratéxicos como o enerxético, financeiro, telecomunicacións, infraestruturas, servizos, turismo, transportes, medio ambiente, biotecnoloxía, automoción e aeronáutico.

México é o primeiro destino das exportacións galegas a Latinoamérica e o quinto máis importante fóra de Europa. España foi o terceiro provedor europeo de México e o segundo comprador da UE.

En 2023, 422 empresas galegas exportaron a México alcanzando 438.973,53 millóns de euros.

De xaneiro a abril de 2024, 217 empresas galegas exportaron a México acumulando 138.407,70 millóns de euros.

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A Antena Igape México presta servizos empresariais individualizados. Para solicitalos, acceda a través da Oficina Virtual do Igape IG263, Servizo de internacionalización Antenas de IGAPE no exterior.

Javier Pérez PalenciaJavier Pérez Palencia
Director de Antena EE.UU.

EE.UU. primeira potencia económica

A economía dos EE.UU., cun produto interior bruto de 21,4 billóns de dólares en 2019, é a primeira do mundo. Forma un mercado de 328 millóns de consumidores que, cunha renda per cápita de 62.480 dólares, representa preto do 24% da produción mundial. Segundo datos da UNCTAD, en 2019 os EE.UU. ocuparon o segundo lugar como emisor de investimento (9,5% do total mundial) e foron o principal receptor de investimento estranxeiro (15,9% do total).

Mercado

Segundo datos do censo de 2019, a poboación do estado de Florida é de preto de 22 millóns de habitantes, dos cales máis de 6 millóns viven na área metropolitana de Miami, tamén coñecida como Greater Miami Area (que inclúe os condados veciños de Fort Lauderdale e West Palm Beach), e 2,7 millóns no Condado de Miami. Nos últimos tempos, Miami converteuse na porta de América para España polos seus vínculos culturais e económicos con Latinoamérica e o Caribe. É un dos centros financeiros máis importantes do país e nas súas proximidades están as sedes de gran parte das multinacionais que operan en Latinoamérica.

Estados Unidos, cunha economía ben diversificada, avanzada tecnoloxicamente e cun gran peso do sector servizos, representa máis de dous terzos do PIB excluíndo o sector público. O sector industrial representa un 18,2% da produción total e abarca telecomunicacións, electrónica e equipos informáticos, química, automóbil, etc. O sector agrícola, aínda que pouco relevante en termos relativos, é altamente produtivo. Cabe salientar o alto porcentaxe do PIB que corresponde ao consumo privado, un 69,6% en 2019.

COVID-19

O gobernador de Florida, Ron DeSantis, asinou recentemente a Orde Executiva 20-315 que establece o inicio da vacinación contra a COVID-19 para os seguintes grupos:

  • Residentes e persoal dos centros de atención a longo prazo
  • Persoas de 65 anos ou máis
  • Persoal sanitario con contacto directo con pacientes
  • Persoas consideradas extremadamente vulnerables á COVID-19 polos provedores do hospital

O Departamento de Saúde de Florida (Florida Department of Health https://floridahealthcovid19.gov/) mantén as seguintes recomendacións:

  • Recoméndase aos residentes e visitantes cubrir o rostro se non é posible o distanciamento social, tanto en interiores como en exteriores
  • Absterse de reunións de máis de 10 persoas
  • Evitar espazos pechados, lugares concorridos e contornas de contacto próximo
  • Viaxar aumenta as súas posibilidades de contraer e propagar a COVID-19
  • Non viaxe se está enfermo ou se estivo preto de alguén con COVID-19 nos últimos 14 días
  • Non viaxe con alguén que estea enfermo

Viaxar aos EE.UU.

A Proclamación presidencial 9993 suspende a entrada aos Estados Unidos aos cidadáns estranxeiros que estiveran presentes nos 26 países que conforman a zona Schengen, incluída España, ata 14 días antes da súa chegada ao porto de entrada aos Estados Unidos.

O Departamento de Estado recomenda ler as páxinas de avisos de viaxe específicos do país e de COVID da embaixada dos EE.UU. para obter actualizacións sobre o impacto da COVID-19.

Para obter información completa e actualizada, visite o sitio web da Embaixada dos EE.UU. en España:

https://es.usembassy.gov/es/preguntas-y-respuestas-sobre-covid-19/

Oportunidades

Cómpre destacar a oportunidade que teñen as empresas nos sectores de comercio e turismo para posicionarse de maneira axeitada e actuar con rapidez ante unha nova "apertura".

2020-21 é un bo momento para revisar a estratexia das compañías que queren acceder a un mercado tan atractivo, diversificando os seus canais de entrada e explorando o canal en liña.

En liñas xerais, os sectores menos afectados e con máis actividade no Estado de Florida son os seguintes: transporte de carga aérea, industria marítima de recreo, tecnoloxía, equipos médicos, sector da alimentación en ‘retail’ (esperando que se reactive en Horeca), aeroespacial e naval.

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Enrique Urrutia López de ViñaspreEnrique Urrutia López de Viñaspre
Director de Antena Emiratos Árabes Unidos

Los EMIRATOS ÁRABES UNIDOS es un país de la península de Arabia ubicado, en su mayor parte a lo largo del Golfo Pérsico. El país está formado por una federación de siete emiratos, Abu Dhabi, su capital, Dubai, Sharjah, Ajman, Umm Al Qwain, Ras Al Khaimah y Fujeirah. A su vez, Emiratos forma parte del Consejo de la Cooperación del Golfo (GCC), también conocido, a veces, con su nombre oficial Consejo de Cooperación para los Estados Árabes del Golfo que fue fundado en 1981. Agrupa seis Estados de la Península Arábiga: la propia Arabia Saudí, sus pequeños vecinos, costeros del Golfo, Kuwait, Bahréin, Qatar, Emiratos Árabes Unidos, y Omán, en las orillas del Índico. El Consejo de Cooperación del Golfo implantó en 2003 una unión aduanera que facilita el flujo de bienes y servicios entre estos estados. También coordina la puesta en marcha de instituciones culturales comunes, sobre todo en el ámbito de los medios de comunicación.

Mercado

Emiratos Árabes Unidos es la economía número 28 en el ranking de los 196 países de los que se publica el PIB. El valor absoluto del PIB en Emiratos Árabes Unidos creció 130.342M€ respecto a 2021, consiguiendo la cifra de 481.141M€. Mencionar que Emiratos es el primer país en hacer negocios en Oriente Medio, siendo considerado el número 11 a nivel global para hacer negocios.

Tenemos que ver a Emiratos como el trampolín facilitador de los negocios no sólo en la zona del Oriente Medio sino en los tentáculos que tiene a disposición con la presencia de grandes actores comerciales, industriales, inversores de todo el mundo. No en vano, el 35% de las importaciones que llegan a Emiratos son, posteriormente, exportadas a terceros países de África, Oriente Próximo y Lejano Oriente.

El comercio es, sin duda, la piedra angular de Emiratos a pesar de tratarse de un mercado maduro y con gran competencia internacional, siendo el Transporte & Logística, el sector servicios, servicios financieros, Manufacturas, Real state, turismo, telecomunicaciones algunos de los actores que contribuyen al crecimiento constante de su PIB.

El Igape cuenta en Emiratos Árabes Unidos con una oficina situada en Ras Al Khaimah Free Zone, considerada entre las 7 zonas de negocio de mayor relevancia de los emiratos de un total de más de 40 zonas francas y un buen número de parques industriales.

¿Por qué Emiratos?

Son muchos los motivos que apuntan a Emiratos Árabes Unidos como el mejor enclave para la expansión estratégica en la zona. Es un país que ha sabido sacar un buen rédito a su localización geográfica. Dubai, se expuso visualmente al mundo haciendo posible que las grandes empresas multimillonarias, medianas y pequeñas empresas pusiesen su punto de mira en dicha zona geográfica. Dubai, entre todos los Emiratos, supo poner su enclave a disposición del mundo. Supo dar cabida a políticas y economías de todos los colores. Ha sabido aunar esfuerzos y crear entornos competitivos para, primero su propio desarrollo y, después para el de toda la zona. Hoy en día no somos capaces de entender Oriente Próximo sin Emiratos.

La visión estratégica de Sheikh Zayed hoy en día continúa con más fuerza si cabe, de la mano de sus dirigentes. Emiratos está sabiendo dar valor a todo su territorio quedando claramente demostrable este dato con el crecimiento rápido de todos y cada uno de sus estados.

La Expo 2020, celebrada con un año de retraso por la pandemia, dio más valor al propio entorno. Su lema, “Conectando mentes, creando futuro” sirvió como plataforma para reunir a las mejores mentes del mundo inspirando soluciones para los desafíos actuales y futuros. A pesar del momento social que se vivía hubo más de 25 millones de visitas.

No contentos con este liderazgo, pusieron el listón más alto al querer acoger la COP28. Desde el inicio se supo que esto iba a ser un antes y un después. Se esperaba que esta COP fuera el interruptor que potenciaría las conversaciones sobre el cambio climático. Y, así fue. Se consiguió la firma de más de 140 países que apostaron por crear los vínculos y el camino a evitar que la temperatura global no aumente 1.5º.

Todos estos no son sino hitos de un país, de un enclave que, aun cuando se encuentre rodeado de conflictos políticos y bélicos, siempre sabe mantener el equilibrio necesario para que todos los actores ocupen su lugar.

En definitiva, Emiratos es punto estratégico para todas aquellas empresas que tengan un claro convencimiento en la voluntad exportadora y de crecimiento de mercado internacional.

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A antena con sede en Casablanca (Marrocos) céntrase neste estratéxico país, pero tamén inclúe a 4 países do Norte de África (Mauritania, Alxeria, Tunisia e Exipto).

Trátase dun mercado potencial de máis de 200 millóns de consumidores (207,5 millóns), incluíndo o segundo país máis poboado do continente (Exipto con 109 millóns) ou o máis grande en superficie (Alxeria con máis de 2.381.740 quilómetros cadrados).

Son países con realidades distintas, pero que comparten a proximidade xeográfica respecto a Europa e un maior nivel de desenvolvemento económico, de media, que o resto do continente.

Marrocos

Marrocos é un país de máis de 37 millóns de habitantes, separado por apenas 15 quilómetros da península ibérica.

A súa estabilidade política e macroeconómica, ademais da súa extraordinaria situación xeoestratéxica e facilidades de acceso para empresas internacionais, convertérono nun dos principais destinos para o investimento directo estranxeiro en África (o ranking FDI Confidence Index sitúao no 16º posto entre os mercados emerxentes mundiais máis atractivos). Tamén destaca no ranking Doing Business, sendo o 1º no Norte de África e o 3º a nivel continental.

O Acordo Euromediterráneo de Asociación UE-Marrocos (en vigor dende o ano 2000) permitiu a creación dunha zona de libre comercio entre ambas as partes con importantes baixadas arancelarias. É por esta razón que hai máis de 800 empresas españolas instaladas no país e máis de 17.600 (en 2021) que exportan a este destino.

Dende o ano 2013, España é o principal socio comercial de Marrocos, superando a Francia. Contribúe co 15,7% das importacións de Marrocos e co 21,5% das súas exportacións. As economías española e marroquí son complementarias e prodúcense importantes sinerxías.

Marrocos e España manteñen relacións estratéxicas en todos os niveis (político, económico, cultural e social), reflectindo un alto entendemento mutuo e un firme compromiso para avanzar nunha asociación estratéxica e diversa. Estas relacións seguirán estreitándose nos próximos anos, culminando coa celebración do Mundial de Fútbol no ano 2030.

Importancia de Marrocos para Galicia

Marrocos é o 10º destino máis importante para as exportacións galegas, o 3º fóra da Unión Europea. Por outro lado, o país alauita é o 3º provedor da comunidade.

As principais partidas exportadas son as manufacturas de consumo (outras manufacturas de consumo e coiro), semimanufacturas (outras semimanufacturas e produtos químicos), sector do automóbil (automóbiles e motos e compoñentes do automóbil) ou produtos enerxéticos (gas e petróleo e derivados). Mentres que as importacións adoitan ser habitualmente alimentación, bebidas e tabaco (produtos pesqueiros), bens de equipo (outros bens de equipo), manufacturas de consumo (téxtiles e confección) ou sector do automóbil (compoñentes do automóbil).

Aparte de ser un importante destino para Galicia e España, grazas ao acordo de libre comercio africano (AfCFTA), Marrocos actúa como porta de entrada a un continente en pleno desenvolvemento con máis de 1.400 millóns de potenciais consumidores (en 2050 será practicamente o dobre, 2.500 millóns, o que suporá un 25% do total mundial).

Oportunidades

Marrocos converteuse nos últimos anos no principal produtor de vehículos do continente africano, con capacidade para producir un millón de vehículos anuais e prevé dobrar esta cifra para 2030 (2 millóns de vehículos). É un sector cunha alta taxa de integración local que foi capaz de atraer a numerosas empresas estranxeiras do sector auxiliar da automoción. Por iso, o porto de Tanger Med converteuse en pouco tempo nunha plataforma loxística crucial e no primeiro porto de contedores do Mediterráneo.

Outros sectores clave de oportunidade son o aeronáutico, as enerxías renovables, o agrícola, o turístico, as infraestruturas, o financeiro (Casablanca Finance City) ou o biotecnolóxico.

Exipto

Exipto, con unha poboación de 109 millóns, é o país máis poboado do mundo árabe e o segundo de África. A maioría da súa poboación (95%) concéntrase no Delta do Nilo e en centros urbanos como O Cairo, o que supón un desafío para o país na xestión do rápido crecemento demográfico (espérase que a poboación se dobre en 2078).

É un país que se está abrindo gradualmente ao comercio internacional a través de acordos como a EFTA (European Free Trade Association) e o AfCFTA (Acordo de libre comercio africano). Conta en 2023 co PIB nominal máis elevado de África (398.397 mil millóns de $).

Os seus principais sectores de actividade son o agrícola, o enerxético, a construción e a industria.

Presenta oportunidades para empresas galegas en campos como a acuicultura, a agricultura, o téxtil, a automoción, a construción e o desenvolvemento de infraestruturas.

Alxeria

É a 4ª economía do continente africano en canto a PIB nominal (224.107 mil millóns de $ en 2023) e a 8ª no que respecta ao PIB per capita (4.874 $). O seu principal sector de actividade é o enerxético, contando cunhas das principais reservas de gas a nivel mundial.

É un mercado potencial de 45 millóns de persoas, sendo o 9º país máis poboado de África, aínda que distribuído de forma moi desigual e sobre todo no litoral. O deserto do Sáhara cobre o 90 % do territorio de Alxeria, o país máis extenso de África.

Trátase dun país que historicamente destacou polo seu proteccionismo, imposibilitando a entrada de empresas estranxeiras en algúns sectores ou contando con trabas comerciais e non comerciais. Non obstante, ao igual que o resto de países da súa contorna, levou a cabo diversas iniciativas aperturistas nos últimos anos. Unha delas foi a eliminación en 2021 da lei 49/51, que obrigaba aos estranxeiros a contar cun socio maioritario local na creación de filiais ou empresas locais.

Galicia é o principal exportador español a Alxeria (xaneiro de 2024), experimentando un crecemento do 95.398% respecto ao mesmo período anterior.

Importamos principalmente produtos enerxéticos e fornecemos ao mercado alxeriano bens de equipo (material de transporte) e semimanufacturas.

Alxeria presenta oportunidades en sectores diversos como as enerxías renovables (hidróxeno verde), minería, sector agrícola ou turístico.

Tunisia

É un pequeno país mediterráneo con practicamente 12 millóns de habitantes, dos cales un número elevado vive en áreas urbanas e conta cunha alta taxa de estudantes e graduados universitarios.

Dende 2010, coa primavera árabe e con outros sucesos como a guerra no veciño Libia, o país sufriu diversas crises pero encóntrase nun momento de rexurdimento.

É o 5º maior cliente de España en África e en 2022 bateuse o récord de comercio bilateral (+29,2% nas exportacións e +44,9% nas importacións).

Os seus principais sectores son o agrícola, turístico, téxtil, químico e TIC. Aínda que as súas principais exportacións son produtos agrícolas, pesqueiros, forestais, químicos, farmacéuticos, manufacturas e petróleo.

Presenta oportunidades, entre outras, na agricultura, no desenvolvemento do turismo sostible, en proxectos de desalinización de auga de mar, no desenvolvemento de proxectos fotovoltaicos, nas infraestruturas e na conversión de Tunisia nun hub tecnolóxico.

Mauritania

É o país menos poboado do Magreb aínda que non dos máis pequenos (dobra en superficie a España e conta con máis dun millón de quilómetros cadrados).

Os principais sectores de actividade son a pesca (conta cun ecosistema excepcional que favorece a reprodución de especies mariñas), a agricultura e gandería, a minería (ferro e ouro) e os hidrocarburos.

Trátase dun mercado que mellorou a súa apertura comercial e que experimentou taxas de crecemento estables (entre un 4 e un 6% de media entre 2010 e 2024).

España foi en 2020 un dos seus principais socios comerciais, 4º destino das exportacións mauritanas (6,6%) e 2º destino das importacións (14,6%). Trátase dun mercado que importa sobre todo combustibles, máquinas e aparellos mecánicos, alimentos (depende ata nun 70%) ou vehículos automóbiles.

Presenta oportunidades no sector dos bens de consumo, a economía azul, a enerxía, a construción ou o sector turístico.

É un mercado aínda por descubrir para as empresas galegas, xa que é o 13º destino en África das exportacións (material de transporte, xoguetes, semimanufacturas, lácteos e ovos e produtos pesqueiros) e o 5º para as importacións (produtos pesqueiros).

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Masahiro MasudaMasahiro Masuda
Director de Antena Xapón

Mercado de Xapón: Un período de transición

Segundo o último informe do Fondo Monetario Internacional (FMI), Xapón ocupa o cuarto lugar en termos de Produto Interior Bruto (PIB) a nivel mundial, situándose detrás de Estados Unidos, China e Alemaña, cun valor estimado de 4.300 billóns de dólares. A súa poboación en 2023 acada os 123,3 millóns de habitantes, ocupando o duodécimo lugar no mundo.

Dende o estouro da burbulla económica a principios da década de 1990, Xapón experimentou un longo período de deflación que se estendeu durante 30 anos, ata o 2023, momento no que a tendencia pareceu cambiar. Durante o ano 2023, a bolsa de valores de Xapón experimentou un crecemento exponencial, o tipo de cambio da divisa do país, o iene xaponés (JPY), diminuíu considerablemente e, entre outros factores, os prezos en xeral aumentaron, indicando o fin da era da deflación. En marzo de 2024, o Banco de Xapón decidiu aumentar a taxa de xuro para saír da zona negativa, despois de 17 anos. A bolsa de valores continúa en alza e obsérvanse incrementos salariais, o que suxire que estamos nun momento histórico de cambio cara ao crecemento.

As empresas xaponesas, ao longo destes 30 anos, buscaron adaptarse gradualmente para evitar a competencia de prezos, centrándose en fortalezas noutros aspectos como a tecnoloxía e os mercados de nicho, entre outros. Cos cambios positivos nas circunstancias e na modalidade das empresas xaponesas, este mercado está atraendo interese a nivel global.

Acordo de Asociación Económica (EPA) entre Xapón e a Unión Europea

En febreiro de 2019, deu comezo o maior acordo de libre comercio asinado xamais pola Unión Europea, o acordo de Asociación Económica entre Xapón e a Unión Europea. Este acordo fomentou significativamente as relacións comerciais bilaterais mediante a eliminación da maioría dos aranceis e establecendo normas comúns que melloraron a transparencia e a cooperación en numerosos sectores, impulsando así a confianza e os investimentos mutuos.

Relacións entre España e Xapón

Comercio: En 2023, as exportacións de España a Xapón ascenderon a 704 mil millóns de iens (aproximadamente 4,4 mil millóns de euros), o que representa o 78% do valor rexistrado en 2022. Pola súa banda, as importacións dende Xapón aumentaron nun 29,6% durante o mesmo período, principalmente debido ao efecto do tipo de cambio débil do iene xaponés fronte ao euro. Os principais produtos de exportación inclúen a carne de porco (11,2%) e os automóbiles (5,9%).

Relacións entre Galicia e Xapón

Segundo datos do goberno autonómico de Galicia en 2023, no último quinquenio as exportacións galegas a Xapón medraron un 82%, acadando a cifra récord de 180,3 millóns de euros, centrándose no sector do automóbil e dos produtos pesqueiros. Ademais, a tendencia segue sendo crecente e prevese un maior crecemento nos sectores da biotecnoloxía, enerxías renovables e o sector das telecomunicacións.

No ámbito do turismo, Galicia construíu historicamente alianzas con Xapón, comezando coa alianza entre a ruta de peregrinación budista Kumano Kodo e o Camiño de Santiago en 1998. En 2015, iniciouse o programa "Peregrino Dual", cuxos cumprimentos acadaron os 5000 participantes en outubro de 2023. Ademais do Kumano Kodo, Turismo de Galicia tamén apoia o camiño xaponés de Shikoku-Henro dende 2017, co obxectivo de que sexa declarado Patrimonio Mundial.

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Os días 23 e 24 de outubro celebrarase a XIV Semana Internacional Contract Galicia 2024. Preme o botón máis información. The XIV International Contract Galicia Week 2024 will be held on the 23rd and 24th of October. Click the "More Information" button.

Máis información / More information

Sectoriales

  • Informe sectorial - El sector contract en Galicia [Octubre 2023] Descarga

Estados Unidos

  • Informe de oportunidades comerciales en EE. UU. - Sector agroalimentario [Octubre 2023] Descarga
  • Resumen ejecutivo del sector sanitario en Estados Unidos [Abril 2023] Descarga
  • Informe sectorial vitivinícola en Estados Unidos [Abril 2023] Descarga
  • Resumen ejecutivo Canales de distribución del sector vitivinícola en Estados Unidos [Abril 2023] Descarga

Italia

  • Nota sector agroalimentario - Foodtech Italia [Marzo 2023] Descarga

Japón

  • Resumen ejecutivo: Análisis del sector de la moda en Japón [Junio 2023] Descarga

Singapur

  • Nota sectorial: Moda Singapur [Febrero 2023] Descarga

Suecia

  • Ficha sector transporte: Análisis del Plan Nacional de Infraestructuras de Suecia [Marzo 2023] Descarga
  • Ficha sector transporte: Informe licitaciones [Abril 2023] Descarga

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Se trata de un directorio que recoge profesionales con perfil y formación orientados a la internacionalización empresarial con el fin de difundir esta información entre el tejido empresarial gallego y canalizar la oferta y la demanda de personal especializado de este tipo.

El directorio está a disposición del tejido empresarial gallego con el objetivo de canalizar la oferta y la demanda de personal especializado en la gestión internacional de la empresa. Para la incorporación a la empresa de estos profesionales puede también solicitar la ayuda para la contratación de gestores de internacionalización 2024

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Base de datos de empresas que prestan servicios de asistencia técnica para la internacionalización empresarial.

El Igape, a efectos de facilitar a la internacionalización de la economía gallega, dispone de diversos servicios de información y facilitación de acceso a especialistas en comercio exterior en origen y en destino, como son los servicios de Gestores de Exportación y de Agentes Comerciales Mediadores en el Exterior.

La base de datos publicada en este apartado de empresas que prestan servicios de asistencia técnica para internacionalización empresarial puede ser consultada a través de los siguientes filtros:

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  • Servicios de apoyo que prestan
  • Comunidad Autónoma de ubicación
  • Países ámbito de actuación
  • Idiomas con los que trabaja la consultora

En la base de datos puede encontrar datos para contactar directamente con la empresa que desee.

Nota: El Igape no se hace responsable de la veracidad de la información declarada por las empresas -publicada en esta base de datos-, ni de la eficacia de los servicios contratados a las mismas.

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La información y el aprendizaje contínuo son fundamentales en el contexto económico actual, globalizado y en constante cambio. El éxito de las estrategias de internacionalización de las empresas están directamente relacionadas con el grado de formación de sus profesionales. En este Campus ponemos a disposición de las empresas gallegas, cursos, webinarios y noticias relacionadas con el mundo de la internacionalización empresarial.

Acceso al Campus

As bolsas Igape internacional son un programa que busca formar especialistas no ámbito de la internacionalización empresarial a través de formación práctica nas Oficinas Comerciais e Económicas, tanto no estranxeiros como en Galicia.

Os mozos realizarán labores de investigación de mercados, estudos de empresas e a súa planificación para internacionalización e investigación das posibilidades de cooperación internacional entre empresas galegas e estranxeiras:

  • Duración: 1 ou 2 anos
  • Destinos en 25 países
  • Alta empregabilidade

A convocatoria vai dirixida a persoas menores de 35 anos, con titulación universitaria superior, e achegará formación práctica en internacionalización que se poderá levar a cabo no estranxeiro e ou en Galicia, en entidades e organismos oficiais relacionados coa internacionalización empresarial.

Os países en que os seleccionados completarán a súa formación no estranxeiro inclúen novos mercados internacionais, algúns deles de interese estratéxico para o tecido empresarial galego. Así, os bolseiros terán como posibles destinos, entre outros, Bogotá, Casablanca, Chicago, Dubai, Dusseldorf, Johannesburgo, Kuala Lumpur, Lima, México, Miami, Montevideo, Oslo, Ottawa, Roma, Seúl, Singapur, Tokio, Varsovia ou Yakarta.

A iniciativa contribúe así á capacitación profesional de novos titulados na internacionalización de empresas, á mellora da súa empregabilidade para facilitar o seu acceso ao mercado laboral e ao desenvolvemento de proxectos de internacionalización das pemes galegas nos cales colaborarán os bolseiros achegando os seus coñecementos ao tempo que reforzan a súa formación práctica.

A programación das bolsas abrangue o estudo dos sectores máis importantes dos mercados estranxeiros, a análise das oportunidades e debilidades dos sectores estratéxicos galegos en relación coa súa internacionalización e o estudo das formas de introdución das empresas nos mercados internacionais, contando para a aprendizaxe co apoio de titores tanto nas estadías no estranxeiro como en Galicia.

Máis información

Ligazón á bolsa

Infografía

Programa de aceleración especializado en la comercialización internacional de la innovación que persigue que soluciones innovadoras gallegas alcancen la presencia y/o el fortalecimento en el mercado exterior en el menor tiempo posible.

Más información e inscripciones

El portal virtual “SALT” facilita al empresariado gallego el acceso a información cualitativa sobre la apertura de concursos públicos de carácter internacional e incluye un servicio de búsqueda de licitaciones de organismos multilaterales; un resumen del proceso de licitación y enlace al portal de publicación; un servicio de solicitud de alertas personalizadas y de asesoramiento especializado; información sobre el compliance como factor de competitividad y posicionamiento del tejido productivo gallego en los procesos de internacionalización.

Más información y acceso al portal

La aplicación de este modelo se realizará en distintas fases con una cronología específica y consideramos importante destacar las fechas de aplicación de cada unha debido a las implicaciones en la documentación y sistemas de control que se aplicarán:

Primera fase: 31 de enero de 2024:

Introducción de certificados sanitarios y fitosanitarios para distintos productos en función de su categorización de riesgo así como la eliminación de otros requisitos previos exigidos en la importación de terceros países.

Segunda fase: 30 de abril de 2024:

Introducción de controles físicos y de la documentación requerida para diferentes tipos de productos en función de la categorización de riesgo.

Tercera fase: 31 de octubre de 2024:

Obligación de presentar declaraciones sumarias pertinentes para las importaciones de Gran Bretaña procedentes de la UE.

Webinar Actualización de los controles agroalimentarios en el Reino Unido:

Máis información:

  • Información de interés sobre el mercado de Reino Unido - ICEX Consultar
  • Paquete de información y material práctico Descargar
  • Nivel de riesgo de los productos agroalimentarios (consultar la hoja de datos puesta a disposición en la web de GOV UK Consultar
  • Cambios que entraron en vigor el 1 de enero de 2024 en etiquetado relativo a los Food Business Operators (FBOs) Consultar
  • Webinars de capacitación con actividades de preparación para las empresas en Evenbrite y YouTube
  • Controles sanitarios y fitosanitarios Consultar
  • Controles sanitarios y fitosanitarios productos agroalimentarios Consultar
  • Oficina Económica y Comercial de la Embajada de España en Londres Consultar
  • Guías de acceso al mercado británico Consultar
  • Vídeos explicativos Brexit Consultar
  • Requisitos FBO Consultar
  • Etiquetas alimentos Reino Unido Consultar
  • Controles importación productos de origen vegetal Consultar
  • Productos de origen animal para consumo humano (POAO) Consultar
  • Produtos de origen animal para consumo non humano (ABP) Consultar
  • Productos compuestos Consultar
  • Productos de la pesca Consultar
  • Vino Consultar
  • Certificados fitosanitarios Consultar
  • Certificados sanitarios Consultar
  • Información sobre puestos de control de fronteras Consultar
  • Diagrama de decisiones nº 1: ¿Su producto es un producto compuesto? Consultar

Documentación en inglés:

  • 2024-06-18 Cabinet Office Borders Bulletin BTOM Consultar
  • 2024-06-12 BTOM Recent Updates Consultar
  • 2024-05-17 Cabinet Office Borders Bulletin BTOM Consultar
  • 2024-04-29 Cabinet Office Borders Bulletin BTOM Consultar
  • Border Target Operating Model (BTOM)Consultar
  • 2024-01-30 Borders Bulletin BTOM Consultar
  • Use of Verifiable PDF Health Certificates Consultar
  • The Border Target Operating Model – Compliance and Enforcement Approach January 31 to April 30 2024Consultar
  • BTOM All Stakeholders Meeting Presentation Consultar
  • Update on minced meats, meat preparations and mechanically separated meat Consultar

Además, el departamento británico del Cabinet Office del gobierno británico abre un área de apoyo para la resolución de las consultas más específicas con la que se puede contactar directamente a través do correo: Este enderezo de correo está a ser protexido dos robots de correo lixo. Precisa activar o JavaScript para velo.